|     Mina sidor     |        011 - 4000230

0

Favorit-ikon

0

0 produkter / 0 kr

Till varukorgen-ikon

0

Köpvillkor

Grundtrygghet

Våra köpvillkor är baserade på vad som gäller enligt Distans- och hemförsäljningslagen. 
Om det skulle uppstå en situation där våra köpvillkor skulle vara motstridiga
så är det givetvis Svensk lagstiftning som gäller, även om du godkänt våra köpvillkor.

Beställningsvillkor

För att få beställa måste du ha fyllt 18 år. Beställningar får inte göras i annan persons namn utan dennes medgivande. En beställning innebär att våra köpvillkor godkänns. Som bekräftelse av beställning erhålls en orderbekräftelse via e-post som skickas till den e-postadress som angivits. Orderbekräftelsen fungerar både som kvitto och garantibevis.

Betalning

Varje produkt visas med pris inkl. moms. 
Vi samarbetar med Klarna som hanterar all form av betalning, vid relaterade frågor ring 08 12012000.
Klarna checkout erbjuder nedanstående betalningsalternativ,
de alternativ som erbjuds er för önskat belopp framträder efter att personnr fyllts i.
- Faktura, 14 dagar
- Kortköp, bla American Express, Visa eller Mastercard
- Betalning via internetbank
- Delbetalning
För alla betalningsalternativ är det Klarnas köpvillkor som gäller.
OBS!
Företag kan endast betala med kort genom Klarna checkout.
Vi kan manuellt fakturera företag, kontakta i så fall kundtjänst.
Delbetalning erbjuds inte för företag.

Leveransvillkor

Fri frakt på order över 500 kr inom Sverige! (På order under 500 kr tillkommer en fraktavgift om 59 kr).
Leveranstid för lagervara, beroende på belastning sker normalt inom 2 till 10 arbetsdagar om inget annat anges. Alltid fraktfritt, dagtid inom Sverige (fraktkostnaden ingår i priset). Mindre försändelser levereras till närmaste utlämningsställe, större till hemadress. Tidpunkt för leverans meddelas vid avisering av transportör och är inget vi kan påverka. Inbärningshjälp ingår ej men finns att beställa i kassan. Förbehåll är om lokalt åkeri inte erbjuder tjänsten, därför är det nödvändigt att ha en reservplan om situation skulle uppstå. Om tjänsten inte kan genomföras så återbetalas den självklart men eventuella andra kostnader för att själv arrangera inbärningshjälp ersätts ej. Om full inbärning önskas dvs. utan hjälp av kund, så kan vi i de flesta fall arrangera detta. Kontakta kundtjänst för information. Vi avsäger oss allt ansvar för skador som upptäckts, om varor hämtats på terminal. Om vara tillfälligt är slut så levereras den så snart den åter finns i lager. Leverans sker förutom från vårt, även direkt från leverantörers lager, delleveranser kan därför komma att ske. Vid mottagande är det mycket viktigt att räkna kolli och besikta så inga synliga emballageskador finns innan du skriver under. Efter mottagande, packa upp försiktigt och besikta så varan motsvarar förväntningarna. Eventuell skada eller felaktighet måste dokumenteras med bilder och anmälas inom 3 dagar. Tar du inte emot eller om du inte löser ut din beställda vara debiteras du en avgift för frakt och hanteringskostnader beräknat på 20% av varuvärde.

Support

Av support får du hjälp med leveransfrågor, allmänna råd och serviceärenden. 
Det finns tre olika typer av serviceärenden.
- Öppet köp/ångerrätt 
- Reklamation/garanti
- Transportskada/felaktig leverans
Läs på sidan support vad som gäller vid respektive serviceärende, dessa ingår i våra köpvillkor.

Underhåll

Skötsel och vård ska ske enligt råd eller anvisningar. Sker inte detta så kan följden bli att garanti eller reklamation inte gäller. Råd eller anvisningar för skötsel följer antingen med produkt eller presenteras på respektive produktkategorisida. Det åligger köpare att försäkra sig om att man tagit del av råd eller anvisningar och att dessa efterlevs. Upplever man som kund att man inte hittar tillräcklig information eller behöver råd så kontaktas support.

Ansvar

Det är kundens ansvar att hantera produkten på rätt sätt så att inte skador uppkommer. Många produkter levereras omonterade eller delmonterade av transportskäl. Montering åligger kunden att själv ombesörja och ansvara för så att det sker på ett korrekt sätt så inte varan eller omgivning kommer till skada. Vi avsäger oss all form av ansvar utöver öppet köp/ångerrätt om information eller annat upptäckts ha blivit fel, eller om färgåtergivning av produkter på bildskärm inte helt överensstämmer med verkligheten.  Vi har ingen ersättningsskyldighet utöver eventuell återbetalning av vara vid reklamation/garanti, ångerrätt, om leverans försenats, uteblivit eller om vi har annullerat beställningen av någon anledning. För beställningsvara eller vara som är tillfälligt slut gäller ingen eventuell återbetalning om inte varan stoppas av oss eller försenas mer än 3 månader vad som angetts.

Tvist eller missnöje

Vid tvist eller missnöje med vårt agerande, finns det möjlighet att göra en överklagan. Saklig framställan av överklagan skall göras skriftligt och hanteras av vår ansvarige chef samt juridiskt ombud. Överklagan skickas per post, se adress under kontakta oss eller per mail hkc@leoline.se. Överklagan kan alternativt göras till ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

Betalning

Nyhetsbrev, exklusiva erbjudanden.