|     Mina sidor     |        011 - 4000230

0

Favorit-ikon

0

0 produkter / 0 kr

Till varukorgen-ikon

0

Support

Kontakt

All kontakt med support sker per mail support@leoline.se
Vi har lång erfarenhet av service, 
och har full förståelse för den oro som kan uppstå i vissa situationer. 
All kommunikation sker därför skriftligt för snabbast hantering och då vi ofta direkt måste ha underlag när externa parter måste inkopplas. T.ex då producent- eller leverantörsansvar gäller eller försäkringsbolag måste inkopplas.

Öppettider

Vardagar 09:00 - 16:00
(Lunch 12:00 - 13:00)
Dag före helgdag stänger support 14:00
(Jul-, Nyårs- och Midsommarafton räknas som helgdag)

Produktinformation 

Frågor inför köp besvaras i första hand av kundtjänst.

Leveransfrågor

Vid frågor kring kommande eller pågående leverans, maila din fråga och ange ordernr.

Allmän hjälp

Vid frågor kring t.ex montering, om du har råkat skada någon vara eller om du behöver allmänna råd, maila din fråga och ange ordernr.

Serviceärenden

Serviceärenden omfattar:
- Öppet köp/ångerrätt
- Reklamation/garanti
- Transportskada/felaktig leverans
Villkoren beskrivs under respektive avsnitt nedan.

För garantera full ordning så dokumenteras alla ärenden skriftligt och registreras i vårt ärendehanteringssystem.
Vid första kontakt i serviceärende följ nedanstående punkter.

1. Ange vad ditt serviceärende gäller.
2. Ordernr (finns på din orderbekräftelse som gäller som kvitto och garantibevis).
3. Kort beskrivning.
4. Bifoga bilder vid reklamation/garanti och transportskada.

Öppet köp/ångerrätt

Öppet köp gäller enligt samma villkor som ångerrätt. Som konsument har du  i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt om du är missnöjd med varan eller helt enkelt ångrat ditt köp. Du måste dock meddela detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Retur ska ske omgående efter kontakt, varorna ska vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Vi tar ej emot försändelse utan att det föregåtts av kontakt och ett ärendenummer har erhållits. Du får själv ansvara för och bekosta returfrakt på lämpligt sätt. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. 

Reklamation/garanti 

Alla produkter säljs med 1 års garanti, om inget utökat anges, samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Det är vi som avgör om en vara ska skickas in för åtgärd eller bytas ut. Ärende hanteras ofta direkt av våra leverantörer och villkor för hantering gäller enligt respektive leverantörs bestämmelser. Reklamation/garanti omfattar inte delar eller varor som normalt betraktas som förbrukningsvaror, t.ex glödlampor. Vid utbyte eller service av varor omfattar inte reklamation/garanti kringkostnader såsom ersättning för montör, eget arbete eller liknande, ej heller för problem eller obehag som har uppstått pga varans felaktighet. Angivna specifikationer på produkter är ca-mått, för åberopande av reklamation måste skillnaden i angivna specifikationer mot verkligheten skilja minst 10%. Vid godkännande erhålls ärendenummer samt instruktion för hantering. Inför returtransport konsulteras alltid support som i första hand bokar detta, annars får du själv ansvara för och bekosta lämplig frakt, men efter att Vi mottagit varan och konstaterat skadan eller felaktigheten får Du ersättning för frakten. Varan måste alltid returneras i sin originalförpackning.  Vi tar ej emot försändelser utan att det föregåtts av kontakt och ett ärendenummer har erhållits. 

Transportskada/felaktig leverans  

Om en vara kommer bort, är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig i första hand med en ny vara eller ny del. Vid transportskada så gäller transportbolagets regler och rutiner för hantering. Synlig transportskada ska alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet. Anmälan om transportskada/felaktig leverans måste även ske till oss med beskrivning inom 3 dagar från mottagande. Det åligger mottagare att inkomma med bilder på skador. Vid godkännande erhålls ärendenummer samt instruktion för hantering.  Påbörja aldrig uppackning eller montering innan du fått klartecken. Om det är möjligt att åtgärda skada själv så är det bra men påbörja aldrig åtgärd innan du fått klartecken av oss eller transportbolag om du vill ha kompensation. Varan måste alltid returneras i sin originalförpackning.

Betalning

Nyhetsbrev, exklusiva erbjudanden.